22:29 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

نمادهای بورسی

صنایع رادیویی پیشتاز بورس تهران
نماد برتر- شاخص بورس تهران امروز با کاهش ۶۵ هزار و ۳۷۳ واحدی عدد یک میلیون و ۹۹۹ هزار و ۷۴۱ واحد را نمایش داد. شاخص هم وزن نیز به رقم ۵۱۴ هزار واحد رسید. شاخص بازار اول به کانال یک میلیون و ۴۳۹ هزار واحدی وارد شد و شاخص بازار دوم نیز عدد ۴ میلیون و ۱۳۳ هزار واحد را ثبت کرد.
کدام نمادهای بورسی متوقف شده اند؟
نماد برتر- آخرین لیست نمادهای متوقف بورسی تا تاریخ ۱۴مردادماه حاکی از آن است که از میان نمادهای بورسی، ۴۴ نماد به دلایل مختلف از جمله تعلیق نماد معاملاتی، برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده، تغییرات بیش از ۵۰ درصد در ۱۵ روز متوالی و... متوقف شده اند.
فلزات اساسی، برترین گروه بازار سرمایه
نماد برتر- شاخص بورس تهران امروز با افزایش ۵۹ هزار و ۷۷۰ واحدی عدد یک میلیون و ۹۲۴ هزار و ۷۹۸ واحد را نمایش داد. شاخص هم وزن نیز به رقم ۵۱۲ هزار واحد رسید. شاخص بازار اول به کانال یک میلیون و ۴۴۶ هزار واحدی وارد شد و شاخص بازار دوم نیز عدد ۳ میلیون و ۷۲۹ هزار واحد را ثبت کرد.
مدیران خودرویی به نفع وزارت صنعت کار می کنند تا شرکت خود
نماد برتر- کارشناس حوزه خودرو معتقد است : از آنجایی که در خودروسازی ها، مدیران توسط سیاستگزاران خودرویی گزینش تعیین و انتخاب می شوند به همین علت به جای منافع شرکت خود، منافع مدیران ارشد وزارت صمت را در نظر می گیرند.
بورس‌های اروپایی سبزپوش ماندند
پایگاه خبری راد: به دنبال تمدید مهلت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، بورس های اروپایی مسیر صعودی خود را حفظ کردند.
پایان خوش بورس‌های اروپایی
پایگاه خبری راد: در آخرین روز از مبادلات بازارهای سهام اروپا، اکثر شاخص‌های مهم با سبزپوشی به کار خود خاتمه دادند.
هیجان و فتح قله‌های جدید در انبوهی از ریسک‌ها در بورس تهران
پایگاه خبری راد: هیجان، صف خرید، کانال شکنی‌های پی در پی و فتح قله‌های جدید در کنار موجی از ریسک های سیستماتیک و غیرسیستماتیک خلاصه‌ای از بازار پرتلاطم سهام در پنج روز کاری هفته گذشته بود.
۶۶ نماد بورسی تحت احتیاط، مشمول فرایند تعلیق یا در حال تعلیق
پایگاه خبری راد: در حال حاضر پنج نماد بورسی در حال تعلیق و ۶۱ نماد بورسی تحت احتیاط و مشمول تعلیق است. از بین این نمادهای متوقف سه نماد از سال ۱۳۹۶ و یک نماد از سال ۱۳۹۵ متوقف است.
افزایش پیش‌بینی نشده قیمت‌ها در بورس
پایگاه خبری راد: بورس تهران در این هفته شاهد افزایش قیمت سهام بود؛ به طوری که در آخرین روز کاری هر لحظه به حجم صف‌های خرید پایدار اضافه شد و در نهایت نماگر اصلی بازار فقط در یک روز کاری ۲۷۰۰ واحد رشد کرد.
بازگشایی دو نماد بورسی در دقیقه ۹۰
پایگاه خبری راد: در واپسین روزهای سال ۱۳۹۶ فعالان بازار سرمایه شاهد بازگشایی دو نماد بانکی بودند که هر دوی آن‌ها بیش از یک سال توقف را تجربه کردند.
نگاهی به دستورالعمل جدید توقف و بازگشایی نمادها
پایگاه خبری راد: اجرایی شدن دستورالعمل جدید توقف و بازگشایی نمادها در بازار سرمایه باعث شد مدت زمان توقف نمادهایی که از بعد از اجرایی شدن این دستورالعمل متوقف شدند، کم شود اما این دستورالعمل تعداد توقف نمادها را بیشتر می‌کند.
سال ۹۶ از سال های قبل برای اهالی بازار سرمایه بهتر بود
پایگاه خبری راد: معاون بورس تهران می گوید مکانیزم جدید توقف و بازگشایی نمادها که در سال جاری در بورس تهران عملی شد روی نقدشوندگی سهام تاثیر خواهد گذاشت. او معتقد است سال ۹۶ از سال های ۹۵ و ۹۴ برای اهالی بازار سرمایه سوددهی بیشتری داشته است.
انتظار بازگشایی یکباره نمادهای متوقف بورسی را نداریم
پایگاه خبری راد: یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه در چند هفته اخیر تعدادی از نمادهای معاملاتیِ متوقف، در کمتر از ۹۰ دقیقه بازگشایی شدند و برخی تا ۷۲ ساغت هم متوقف ماندند، گفت: دستورالعمل جدید بازگشایی و توقف نمادهای بورسی دستاورد خوبی است اما نقاط ضعفی هم دارد.
نمادهای متوقف بورسی و سرمایه‌گذارانی پشیمان!
پایگاه خبری راد: توقف طولانی مدت برخی از نمادها در بورس و فرابورس ایران سبب شده به جای سهامداران عمده، سهامداران خرد تنبیه شوند، این موضوع باعث شده سهامداران خردی که با وعده‌های مسئولان بورسی اندک سرمایه شان را به بازار سرمایه آورده‌اند، از این سرمایه‌گذاری خود پشیمان باشند.
به بازگشایی یک ساعته نمادها در ماه‌های آینده خوشبین نیستم!
پایگاه خبری راد: یک کارشناس ارشد بازار سرمایه با اشاره به موضوع توقف طولانی مدت نمادهای بورسی می گوید در حال حاضر معاملات الگوریتمی در ایران خیلی ساده و ابتدایی است اما در سال های آینده بازار سرمایه ایران نیز باید به سمت معاملات الگوریتمی برود.
صفحه قبل | صفحه بعد